Управляващите са се разбрали колко да е минималната работна заплата за 2026 г., стана ясно след заседание на Съвета за съвместно управление (ССУ).
Първоначалната информация бе, че в проекта за бюджет е предвидено минималната заплата да е 605 евро (1183 лева), по-висока със 106 лева от сегашната, която е 1077 лева.
Днес обаче на заседанието на ССУ е било предложено минималната работна заплата да стане 620 евро (1213 лева), което е увеличение със 136 лева.
Това отразява действащото законодателство в Кодекса на труда, според което минималната работна заплата трябва да бъде 50% от средната за страната, припомни, цитирана от БТА, зам.-председателят на парламентарната група на ГЕРБ-СДС Деница Сачева.
Тя съобщи, че ССУ постигна съгласие около основните параметри на трите бюджета за догодина – този на държавното общественото осигуряване, на Националната здравноосигурителна каса и държавния бюджет.
Майчинството за втората година ще бъде 460 евро (900 лева), което е почти 15% увеличение спрямо сегашното, отбеляза още Сачева. По думите ѝ ще бъде предложено майките, които се върнат на работа по време на втората година, да получават и 75% от обезщетението, като в момента то е 50%.
За общините са предвидени 980 милиона евро, за капиталова и инвестиционна програма, добави народният представител.
Това са единствените възможни бюджети, които намират изключително труден баланс между различните икономически виждания на експертите от нашите парламентрани групи, както и между очакванията на бизнеса, синдикатите, общините и гражданите, подчерта тя. Сачева увери, че е търсен фин баланс между приходите и разходите.
Трите бюджета предстои да бъдат разгледани от Националния съвет за тристранно сътрудничество и да бъдат внесени вероятно следващата седмица в парламента, посочи Деница Сачева. Тя добави, че са взети предвид всички мнения до момента.
По думите ѝ повече параметри ще бъдат дадени другата седмица.





























