Изложба на плакати в галерия „Петко Чурчулиев“

Асоциално за социалното през погледа на авторката Люба Томова

На изложба-плакат „Асоциално за социалното“ на Люба Томова кани Художествена галерия „Петко Чурчулиев“. Откриването е предвидено на 8 юли от 18:00 часа в Зала №1 на галерията, на бул. „Димитър Благоев“ № 7 в Димитровград.

Люба Томова е родена в София през 1975 г. Завършила e Националната художествена академия (НХА), специалност „Плакат“. Работи в областта на плаката и приложната графика, съосновател на студио за графичен дизайн Poster House.

Постери на Шекспирови пиеси, както и на други известни творби, като „Полет над кукувиче гнездо“, ще ни покажат погледа на авторката върху общовалидни социални теми, актуални и днес.

Ето какво споделя за изложбата  гл. ас. д-р НЕНКО АТАНАСОВ, от Катедра „Плакат и визуална комуникация“ към НХА:

„Представената колекция на Люба Томова е създадена на един дъх. Всеки един плакат е импулсивен, изстрадан и личен. В него са кодирани авторската ангажираност, позиция и послание по обществените теми и проблеми, които той изследва. Работите са свободни и необременени от комерсиалното „менгеме“ на възложителя, като са вдъхновени единствено от персоналния мироглед, емоцията и универсалността на внушението, което отправят.

Люба Томова има какво да каже със своите плакати. Изрича го с категорични и силно въздействащи образи, извеждащи общочовешки идеи, които на моменти са брутално натуралистични, провокиращи и откровени.

Озаглавен „Асоциално за социалното“, проектът представя развитието на Люба като автор и плакатист, неподвластен на визуални моди и дизайнерски тенденции. В това откровено приканване към размисъл и диалог е силата на нейните плакати, способни да ни мотивират и подтикнат към съзидание и мечтаене.“

Димитър Трайчев от СТАЛКЕР График дизайн студио казва следното:

„Люба Томова няма нужда от театрални премиери. Тя създава събитието. Постановката е нейна, без значение дали работи с прашасали аксесоари от битаците или води тежка битка с умъртвената природа. Люба Томова фокусира своята бръснеща реакция към псевдоизбора на бинарния живот — вземи/дай. Сега. Не познавам мениджър в сферата на културата, който би рискувал да подкрепи подобен подход, без да подпише пазарната си смъртна присъда.

Потребителят не желае да си задава въпроси. Затова Люба Томова превръща подгряващия театрален диалог, пълен с уж познати клишета, в епичен финален монолог от антична трагедия.

Някои биха го нарочили за чисто изкуство. За мен това е най-чиста проба дизайн, който е готов да понесе цялата социална отговорност и несподелимата болка, която носи истината.“



Полезна ли ви беше тази статия?

Благодарни ще сме, ако подкрепите, според възможностите си електронен вестник izvestnik.info. Вашата помощ ще позволи на изданието да остане все така независимо, обективно, честно и почтено към читателите си.

ПОДКРЕПЕТЕ НИ

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете вашия коментар!
Моля въведете вашето име тук